Tips

  • Frys in din benbuljong i facken för iskuber så har du fina portionsstorlekar att ta upp vid behov
  • Benbuljong är inflammationshämmande
  • Benbuljong är läkande för tarmen, speciellt viktigt vid IBS, Ulceös kolit eller Crohns
  • Tillsätt gärna citron (syra) när du kokar benbuljong då det frisätter (extraherar) kalcium från ben och brosk
  • Att få i sig C-vitamin tillsammans med sin buljong är viktigt då det ingår och samverkar med kollagen i bindväven
  • Benbuljong innehåller Gelatin som är ett protein och detta protein består bland annat av den viktiga Aminosyran Glycin som är bra för alla men speciellt viktig för gravida, barn (som alltså växer) och alla med autoimmuna sjukdomar
  • Aminosyran Glycin som finns i benbuljong medverkar i läkningsprocesser
  • Broskrika ben, bindväv, märgben, benknotor och liknande är en perfekt grund till din benbuljong
  • Tänk alltid på kvalitén. Djur som fått äta artegen föda är alltid bäst, t.ex. gräsbeteskött när det gäller nöt
  • Fin Lammproduktionen har vi gott om i Sverige, många får artegen föda och håller hög kvalitet alltså perfekt att koka benbuljong av
  • Benbuljong är rikt på kollagen som är viktig för kroppens bindväv

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *